Pages

Nov 23, 2012

bila dunia dihati..



'Letaklah dunia di tangan , dan akhirat dihati'

Cakap senang . Tapi cubalah praktikkan . Boleh cakap senang lagi tak ? heh .
 Untunglah kalau jawapannya senang . Allah dan hamparkan jalan yang luas-luas untuk hampa ;')

Jangan sia-siakan jalan itu , teruskan berlari menghampiri DIA . Terus-terang cakap, 
kadang-kadang aku cuba untuk buat tapi tak lama . Susahnya istiqomah . Teruknya 
diri bila dunia lagi atas dari akhirat dalam carta hati .  Doakan aku . ;')
Tu lah hebat lagi gagah hati mereka yang kuat dalam beristiqomah ni . Cemburu .

Hari tu , berbual dengan seorang kawan yang sangat disayangi , ehem . 

'kalau kita mati, kita nak tunjuk apa dekat Allah?' lebih kurang camni ayat si kawan .

dush dush . Nak jawab dekat dia pun macam aaaa aaaaa aaaa tergagap-gagap , lepaih tu terfikir
kalau dekat Allah S.W.T nak jawab apa pulak ?

KITA NAK TUNJUK APAAAAAAAAA?
Banyak ke bendak baik yang kita buat ?
Solat-solatku ibadah-ibadahku keikhlasan aku ?
Ikhlaskah aku ? 
Kalau nanti semua rakaman dunia aku diputarkan dekat sana ?
Aku mampu tersenyum atau berduka abadi ?

------------------------------------------------------------------------------------

macam tergantung je kan entry ni . memangmemang ada hal . terpaksa sampai sini saja .
Assalamualaikum :)




No comments:

Post a Comment