Pages

Jan 3, 2011

tetibe teringat esei bi spm aku (2009) berkat GILA KOREA.. hehe ..

hamboi, siyesly. cek ni bukanlah seorg yang pandai speaking apatah lagi grammar yang banyak nak mampuih tu. tapi alhamdulilah nasib cek sangat baik time spm dulu,

                             THANK U Allah !!!

bajet spm bi dpt b.. sbb mmg lemah bi.. jarang-jarang dpt A.. tapi nothing is impossible la guys.. jangan give up.. !! aiceh.. udah la tu dibah oi... markah kesian la kot.. hehe..

berbalik kepada tajuk??? kalu la aku ngat setiap ayat tu kan baguih.. tapi maap la na.. aku ingat sebijik dua bijik perkataan jaa.. huhu...bahagian paling aku suka dan tumpu tentulah essay yang panjang lebooo tuh. tajuk yang aku pilih of coz la...narative.. sebab??? boleh merapu-rapu tak hengat dunia . time Sijil Penempah Maut tu.. aku pilih tajuk dia 'beauty'. omaigod. nak wat gane ni.. nak merapu gane ni.. dah la 350 pp.. sabo sabo..

time 2, yang terlintas kat kepala otak ku cerita korea je. haha. tak senonoh btol. org sibuk nak spm, dia ingat cite korea, tapi aku amat berterima kasih kepada cite korea yang terbabit.. hehe.. cite terebut ialah ?? sassy girl ! tapi aku curi watak utama citer tersebut je. iaitu chung yang & mong ryong. suke gila cerita tu *siyes*

mula-mula mong ryong bercinta dengan chung yang.. depa ni amat saling sayang-menyayang.. sampai merancang / bersumpah sehidup semati!! tapi sayangnya si heroin mati , akibat mati dalam banjir besor . tapi mong ryong tak pernah lupekan si gadis, dia tetap setia dan ingati chung yang dengan ingat balik memori-memori lama bersama si beautynya itu..sampai dia mati tu pun... ayat terakhir dia, 'ohh, my beauty u will always remain in my heart forever. i miss you..'
itulah plot cita tank logik aku.. hehe..yang penting, tak mau lari dari tajuk 'beauty' tu.. tak habis-habis aku ulang 'oh my beauty.. oh my beauty'..

pe kejadahnya, ayat terakhir je ingat?? sori lah.. dah dua tahun.. mana lah nak ingat.. tapi nak score bahagian 2, macam cikgu aku ajr ( ingat lagi.. kat cikgu ksygn ku itu) merepek je benda yang tak logik pun, ( tapi jangan lah sampai yang pelik-pelik beno) , even kalu grammar ada sikit silap.. mungkin boleh di maapkan.. insyaAllah.. doa la banyak-banyak k.. hehe..

k,la daaa. rasa macam kena blajo grammar balik malam ni. nak naik kan pointer sem dpn ! doakan cek na.. salam semua~ thankss !

2 comments:

  1. "ohh..my beauty,"
    hihi..bgusnya bleh ingt krgn spm bi lak tu..
    owg xhengat dah..hbs cenggitu je..

    ReplyDelete
  2. hehe.. =p
    ingat la, sbb banyok mepek.. kih3

    ReplyDelete